dinsdag 4 december 2007

Doorstroming, gezien door ACLVB

Doorstroming Gent, ACLVB voorstellen.....




1. ST PIETERS SPREIDING REIZIGERS VOORSTEL
Probleemstelling:De capaciteit van het reizigersvervoer aan het station Gent St Pieters is volledig verzadigd. Dagelijks is het een chaos van aanrijdende autobussen, trams en honderden reizigers die hun bestemming willen halen. Daar rijden nog auto’s tussen van de Kiss&Ride, touringcars en vrachtwagens die hun lading moeten lossen. Als je dit objectief bekijkt is dit een onhoudbare situatie, voor de reizigers en ook voor de buschauffeurs van De Lijn die er door moeten. Op termijn wordt er een volledig nieuw tram - en busstation aangelegd. Deze werken die nog in meerdere fazen verlopen, bieden op korte termijn géén oplossing. Het project Mer die op 23/3/2004 werd voorgesteld zal vermoedelijk tegen 2014 zijn afgerond. ---> workcase




2.Kasteellaan eigen bedding
ProbleemstellingSinds enkele weken is er een eigen bedding gecreëerd voor het openbaar vervoer stads- uitwaarts. De parkeerplaatsen voor de omwonenden zijn niet aan de huizenkant maar aan de overzijde van de weg. Dit is een proefopstelling van tijdelijke aard met evolutie waardering op korter termijn.Vanuit het stadsbestuur werd gevraagd of een eigen bedding links van de weg mogelijk is en zo de omwonenden kunnen parkeren aan de huizenkant. Ook naar de tijdswinst van deze eigen bedding werd geïnformeerd. -->workcase


3.Voormuide
ProbleemstellingDe eigen bedding kan niet worden gebruikt door autobussen. De bus die van de Muidepoort komt moet aanschuiven met het gewone verkeer, richting Tolhuislaan. Bus 73 verliest hier veel tijd in de spits.
Probleem opgelost medio 2005, dankzij dit voorstel, er moet nog 1 verkeersbord worden bijgeplaatst. ---> nog 1 bord, na 2.5 jaar wachten, nog steeds wachten...





4.Sint Bernadettestraat
ProbleemstellingDagelijks staan onze bussen geblokkeerd op het traject Dampoort/ Oostakker, net om de hoek van de Sint Bernadettestraat.Daar is er een kruidenier gevestigd. Deze groothandelaar verkoopt ook aan kleinere winkels en het laden en lossen gebeurt bijna constant. Bijna altijd staan er één of meerdere (vracht)wagens op de rijweg. Dit beinvloedt de doorstroming van de wagens op het ganse kruispunt. Auto’s, gelede bussen en fietsers worden onnodig opgehouden. Het is soms een kunst om de bussen door deze situatie te loodsen.
Daar ontstaan gevaarlijke situatie voor automobilisten, voetgangers en fietsers.
---> nog steeds niet opgelost...







5. RIEME KUHLMANNLAAN
Probleemstelling:In de KUHLMANNLAAN te Rieme, lijn 55, is er een stuk wegdek dat al jaren wacht op een nieuwe laag asfalt en opvulling van de putten tot 6 cm diepte. Probleem opgelost door bemideling ACLVB. Kreeg brief van bevoegde diensten met juiste termijn, september 2006.
----> opgelsot najaar 2006, mede dankzij ACLVB






6. ZELZATE BRUG...
Probleemstelling:De autobussen van lijn 96, 97 en 55 moeten meermaals per dag wachten aan de open brug te Zelzate van het kanaal Gent- Terneuzen. Per keer dat de brug open staat is er een extra wachttijd van 12 minuten, bij dubbele schepen, +15 minuten. Deze minuten zijn kostbaar voor het openbaar vervoer. ---> dossier met voorstel ligt bij bevoegde diensten, Vlaamse Gemeenschap dienst waterwegen...wordt behandeld...







7.SINT DENIJS WESTEM HALTE
Probleemstelling:Hier neemt lijn 76, beperkt tot St Denijs Westrem zijn verdiende terminus. Deze bussen kunnen niet of moeilijk halteren. Door geparkeerde wagens na de gearceerde busstrook. De geparkeerde wagens staan op een wettelijke manier, maar hinder bussen van 18 meter. De lijnen 76, De Pinte, en 34/35/36 Latem kunnen door de geparkeerde wagens niet halteren.
---> geen wijziging








8.HINDER DOORSTROMING TRAMS GENT

Probleemstelling:In 2005 kende De Lijn 246 dienst onderbrekingen door foutief geparkeerde wagen langs de tramlijnen. Dit 5 per week. Deze foutief geparkeerde wagen zorgen voor zeer veel hinder, voor de organisatie, diensten en reizigers. Een betere sensibiliserings campagne en aanbrengen van voorziene strips kunnen dit probleem definitief verhelpen -
----> stadsbestuur weet hier géén raad mee



9.HINDER OOSTAKKER BREEDESTRAAT/ PIJPHOEKSTRAAT
Probleemstelling:Na de laatste werken in de Bredestraat te Oostakker zijn er terug verkeersremmers geplaatst. Verkeersremmers die voor het openbaar vervoer een doorn in de ogen zijn. Meer en meer worden deze wijzigingen getekend op de tekentafel van een studiebureau die géén voeling hebben openbaar vervoer en doorstroming van bussen. Op zich is niemand tegen veilig verkeer, maar er moet rekening worden gehouden met het openbaar vervoer. Bussen van 18 meter zijn geen auto’s van 4 meter. Het zijn ook de geparkeerde wagens die in het aso-tijdperk géén besef hebben van openbaar vervoer. ---->????






10. BUSSLUIS EIGEN BEDDING GENT ZUID
Probleemstelling: Vele bestuurders kruisen de busbaan om de file te ontlopen. Dit in beide richtingen. Voor auto’s die van Gent Zuid of Lange Violetstraat komen levert dit gevaarlijke situaties op. Deze kruisen de busbaan en letten niet op het verkeer dat uit richting Ledeberg komt. Regelmatig kunnen bussen en trams maar net een aanrijding vermijden. ---> bussluis lijkt voor stadsbestuur onhaalbaar, ander voorstel?????



11. BEVRIJDINGSLAAN GROTE HINDER TROLLEY TIJDVERLIES DAGELIJKS
Probleemstelling: De trolley wordt regelmatig opgehouden door lossende vrachtwagens. Al dan niet reglementair geparkeerd. Dit is voor de chauffeurs van lijn 3 dagelijkse kost. Dit betekend dat de doorstroming van lijn 3 wordt belemmerd. De laad -losstrook is niet dé oplossing. Deze wordt voortdurend bezet door auto’s voor korte duur. Laden en lossen gebeurt op het voetpad……
----> ondanks het grotere politietoezicht....blijft een probleem....mentaliteit, het zit tussen de oren, de luiheid van dubbelparkeren, vooral bij nep macho's met dure zwaar overleende auto's of marginale beroepsdoppers met weinig tijd.

15 opmerkingen:

  1. Howdy! I could have sworn I've been to this site before but after checking through some of the post I realized it's new to
    me. Anyways, I'm definitely glad I found it and I'll
    be bookmarking and checking back frequently!

    Here is my web page ... work office

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I was excited to uncover this website. I wanted
    to thank you for your time due to this fantastic read!

    ! I definitely loved every bit of it and I have you saved to fav to see new things in your blog.


    Feel free to surf to my homepage que es la moringa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This post is in fact a good one it assists new internet users,
    who are wishing for blogging.

    Also visit my weblog: moringa tree

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Extremely useful information specifically the last part :) I care for such info much. I was seeking this certain info for a long time. Thank you and best of luck.

    Feel free to surf to my blog post; tanda pearl ionic teeth whitening system

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you a bunch for sharing this with all folks you actually
    recognise what you're speaking approximately! Bookmarked. Kindly also visit my web site =). We will have a link trade arrangement among us

    Feel free to visit my site: gourmet coffee beans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Greetings! Very useful advice in this particular post!
    It is the little changes that make the most important changes.

    Thanks for sharing!

    my blog: zoom teeth whitening

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thanks on your marvelous posting! I truly enjoyed reading
    it, you're a great author.I will always bookmark your blog and will eventually come back in the foreseeable future. I want to encourage you continue your great job, have a nice evening!

    My web-site ... garcinia venulosa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thаnκ you for thе auspicious ωriteup.
    It іn truth was a amusement account іt.
    Glance advancеd to more introduced аgreeable frοm you!
    Ηowever, how can we bе іn contact?


    Feel free to viѕit my wеb blog; green coffee extract diet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. constantly i usеd to rеaԁ smalleг artісles or гeνiews that аlsο cleaг thеir motiνe, and that іs аlso hаpрenіng ωith this ρost whіch
    I am гeаding now.

    Herе is my hοmepage ... bio nutrition raspberry ketone diet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. That is rеаlly interestіng, Yоu're an overly professional blogger. I've joined your feeԁ аnd stay uр for ѕeеking more of youг wondеrful post.
    Additiοnally, I haѵе shareԁ your website in mу socіal networks

    Herе is mу blоg post ...
    raspberry ketone diet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Articlе wгiting iѕ also a excіtemеnt, if you be aсquaіnted
    ωіth then you can write ог elѕe іt is сomplicateԁ tо ωrite.


    Also visit my web sіtе red raspberry ketones

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Whаt's up to every body, it's mу first go to see
    of thіs blog; this weblog contains гemarkable and really fine informatiοn in
    favor of visіtors.

    Here іs my ωeb pagе; xmms.info

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Τhis site was... how ԁo you ѕaу it?
    Relevant!! Finally I hаve found something
    that hеlρed me. Manу thanks!

    Alsο visit my webѕіte: green coffee beans wiki

    BeantwoordenVerwijderen
  14. When I originаlly commented I clicκeԁ the "Notify me when new comments are added" chеckboх and noω each time a
    comment is added I get fοur emаils with the
    samе comment. Is there any way you can
    remove mе from that serѵice? Thank you!


    Here is mу web site: raspberry ketones drops

    BeantwoordenVerwijderen